Класифікація парусних яхт

Класифікація парусних яхт

Багато людей важко уявляють, чим відрізняються вітрильні яхти між собою. Чи такий хороший алюмінієвий човен, які переваги у катамарана перед однокорпусною яхтою, на якому судні можна вирушити через Атлантичний океан… Настав час розповісти про типи яхт та їх класифікацію.

Які бувають яхти? Можна розділити всі вітрильні яхти на кілька категорій, виходячи з їхньої довжини, призначення, кількості корпусів, матеріалу та різновиду.

Класифікація яхт за розмірами

  1. Міні-яхти

Такі компактні човни зазвичай не перевищують 10 метрів завдовжки або 30 футів, часто це можуть бути моделі без двигуна. Використовуються для коротких прогулянок чи вітрильних перегонів. Можуть бути обладнані каютою.

  1. Малі яхти

Це тип судна завдовжки від 10 до 18 метрів (30-56 футів), мають каюти, підходять для регат та круїзів, у тому числі і по відкритому морю. Крейсерські яхти, популярні для чартеру, належать до цієї категорії. Відмінно підходять для яхтсменів-початківців.

  1. Середні яхти

Обмежені довжиною до 24 метрів (до 70 футів), відрізняються якіснішою обробкою, на яхтах такого типу дуже комфортно подорожувати. Поодинці такими яхтами керувати дуже складно, потрібний екіпаж.

  1. Великі яхти

Судна довжиною понад 24 метри (від 70 футів), обслуговуються професійним екіпажем. До цієї категорії належать розкішні суперяхти.

Класифікація яхт по віддаленню від берега

  1. Категорія D

До цього типу належать яхти, які використовуються для подорожей захищеними внутрішніми водами, наприклад, невеликі річки, озера, канали. Розраховані на силу вітру, не більше 4 балів та висоту хвилі до півметра.

  1. Категорія C

У цій категорії знаходяться судна, пристосовані для прибережного плавання, де вітер не перевищує 6 балів, а хвилі рідко можуть бути вищими за два метри.

  1. Категорія B

Яхти для морських подорожей здатні витримати вітер силою до 8 балів і хвилю до чотирьох метрів.

  1. Категорія A

Океанські яхти абсолютно автономні, створені для тривалих подорожей. Їм не страшні ні вітер більше ніж 8 балів, ні хвилі заввишки від 4 метрів. На такому судні можна переплисти будь-який океан.

Типи корпусів яхт

Види вітрильних яхт розрізняють і за кількістю корпусів.

  1. З одним корпусом – < strong > монохул , який використовується найчастіше як для регат, так і круїзів.
  2. З двома корпусами — катамаран, Зручний для круїзів, відрізняється невеликим осадом, просторими каютами, хорошим оглядом і стійкістю.
  3. З трьома корпусами — тримаран, переважно це спортивні вітрильні яхти, здатні розвивати високу швидкість.

З якого матеріалу роблять яхти

  1. Дерево

Матеріал, який із самого початку використовувався для будівництва перших вітрильних яхт. Човни виходять довговічними, але потребують особливого догляду. Спеціальні просочення та епоксидна смола захищають корпус від комах-шкідників та від вологи. Виглядають дерев’яні вітрильні яхти дуже ефектно, що приваблює багатьох поціновувачів.

  1. Алюміній

Цей метал почав використовуватись для будівництва яхт лише після закінчення Другої світової війни. Матеріал відрізняється легкою вагою, довговічністю, стійкістю до корозії, міцністю, гарною мореплавністю та керованістю. Однак вартість таких вітрильних яхт вища, ніж зі склопластику. Для найдорожчих моторних яхт часто вибирають саме цей метал.

  1. Склопластик

Найпопулярніший матеріал для будівництва вітрильних яхт. Екологічний, практичний, стійкий до ударів, простий у обслуговуванні. Завдяки легкій вазі знижується витрата палива. Такі яхти виглядають достойно на воді, при цьому відрізняються доступною ціною.

  1. Легкі сплави

Компромісний варіант, коли склопластик використовується разом із металевими сплавами. Цей тип вітрильних яхт популярний у спорті. Вага корпусу невелика, а міцність висока. Але дуже важливим є дотримання технології при будівництві, інакше морська вода роз’їдатиме судно.

Види вітрильних яхт

Існують дуже різні яхти, залежно від свого зовнішнього вигляду та призначення. Кожен типу має свої особливості.

  1. Класичні яхти

Такі вітрильні яхти створені для справжніх романтиків у найкращих традиціях парусного спорту. Вони виглядають неймовірно елегантно та стильно. На воді можна зустріти яхти, збудовані ще на початку 20 століття. Їх ретельно доглядають і навіть реставрують. Для класичних яхт проводяться окремі змагання з вітрильного спорту або передбачають для них окремий дивізіон. Наприклад, такі вітрильники можна побачити на регатах Panerai в Антібі, St Barths Bucket на Карибах, Les Voiles de Saint Tropez у Франції.

  1. Спортивні швертботи

Саме з цих човнів розпочинають перші кроки у вітрильному спорті майбутні гонщики. Пристрій яхти досить простий, він може легко перевернутися. Двигун відсутній. Один із типових прикладів – Laser. Такі яхти призначені виключно для коротких перегонів у закритій акваторії.

  1. Спортивні кільові монотипи

Монотипами називають вітрильні яхти, які будуються за однаковими кресленнями з дотриманням усіх технологій, щоб вийшли ідентичні човни. Саме такі вітрильники використовуються у великому спорті, зокрема на Олімпійських іграх. Яхт такого типу досить багато. Це “Солінг”, “Темпест”, “Дракон”, “Зоряний”, “Фінн”, “Кадет” і “Летючий голландець”, на яких виступали ще радянські гонщики. До цієї категорії відноситься спортивна вітрильна яхта SB20, які ми використовуємо на базах SportFlot в Москві та Севастополі.

  1. Крейсерські круїзні яхти

Вітрильні яхти цього типу найчастіше можна зустріти у маринах на березі моря. Вони більш популярні для неспішних круїзів та морських подорожей, обладнані каютами, тому на них можна ночувати та здійснювати далекі переходи. Проте крейсерські яхти активно використовуються і для аматорських регат. Пристрій двигуна буває двох типів: з приводом на гвинт через вал або кутовий редуктор.

  1. Парусні круїзні катамарани

Ці яхти з двома корпусами та кількома каютами ідеально підходять для сімейного відпочинку з дітьми. Місткі, легко керовані, стійкі до хвилі. Катамаран – це справжній пентхаус на воді, просторий та зручний. Багато сучасних катамаранів, наприклад, Lagoon, обладнані електричними двигунами, що забезпечує майже безшумний хід під мотором.

  1. Парусні тримарани

Винятково спортивні вітрильні яхти, які можна побачити на найпрестижніших спортивних змаганнях. Ці гоночні боліди здатні розвивати швидкість до 65 вузлів (121 км/год), що швидше за все не межа.

  1. Максі-яхти

Ще 15 років тому подібну яхту завдовжки від 30 метрів можна було збудувати лише за індивідуальним замовленням, причому майбутнім власникам доводилося чекати по кілька років. Сьогодні кілька відомих верфей налагодили серійне виробництво та готові випустити яхту через 1,5-2 роки. Наприклад, це може бути Wally чи Oyster. Як матеріали для корпусу використовують вуглепластик, алюміній або сталь. Максі-яхти вражають своїми розмірами, стильним дизайном та високою швидкістю в середньому 25 морських миль на годину. Численні екіпажі спілкуються між собою тільки по рації.

  1. Парусні супер яхти

До цієї категорії належать розкішні яхти завдовжки від 24 метрів. Як і моторні, ці судна обладнані потужними двигунами. На борту завжди є професійна команда. Це дорогі розкішні вітрильники цієї категорії – знаменитий «Мальтійський сокіл» та вітрильна яхта «А» Андрія Мельниченка. Вартість таких яхт вимірюється сотнями мільйонів євро.

Класифікація парусних яхт цим не вичерпується. Вбивши в будь-який пошуковик запит «види яхт назви та фото», ви знайдете ще багато цікавої інформації. Щоб розширити ваші уявлення про вітрильні яхти, запрошуємо до нас в~60> SportFlot, де ви дізнаєтесь більше про пристрій яхт і навчитеся керувати ними самостійно.

Залишити відповідь

Примітка: Коментарі на веб-сайті відображають погляди їхніх авторів і не обов’язково погляди інтернет-порталу. Просимо утриматися від образ, нецензурної лайки та нецензурних висловлювань. Ми залишаємо за собою право видаляти будь-які коментарі без попередження чи пояснень.

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов’язкові поля підписані знаком *