Правила вітрильних перегонів

Правила вітрильних перегонів

Коли десятки вітрильних яхт під час вітрильної гонки прямують на стартову лінію або огинають знак під кольоровими Генакерами, така навігація видається дещо хаотичною та незрозумілою. Однак у парусному спорті існують чіткі правила гонок, що надає змаганням ще більше шляхетності та азарту.

Міжнародні правила вітрильних гонок

У вітрильному спорті правила перегонів регулюються міжнародною федерацією World Sailing (WS), яка діє ще з 1907 року. Головний офіс знаходиться у Лондоні. Кожні чотири роки WS випускає англійською мовою Міжнародні Правила вітрильних перегонів. Потім офіційні національні організації перекладають їх іншими мовами. Якісь пункти модифікують, прибирають, додають нові. Правила вітрильних перегонів діють у новій редакції з 2021 до 2024 року.

Як читати правила вітрильних гонок

Навігація в гонках – штука тонка. Для початку варто визначитися з поняттями, що використовуються у міжнародних правилах вітрильних перегонів.

Виходити на знак (fetching). Цю фразу часто вимовляють під час регату. Так позначають позицію, коли яхта готова обігнути знак і для цього їй не потрібно міняти галси, робити зайві повороти.

Оклик(Call, hail). Під час перегонів учасники повідомляють про свої наміри іншій команді. Наприклад, коли потрібно місце, щоб зробити поворот оверштаг. Це можуть бути вигуки будь-якою мовою. У новій редакції правил вітрильних перегонів з’явилися доповнення. Тепер, якщо на іншій яхті оклик з якихось причин не чути, можна подати додаткові знаки за допомогою рук, прапорців, рації чи ліхтарика.

Cв’язані(overlap). Так говорять про яхти, які йдуть під час навігації на одному галсі, але жоден з човнів не знаходиться позаду іншої. Часто пов’язані яхти можуть перебувати під час перегонів на великій відстані один від одного. Але завдання досвідчених тактиків — наперед уявляти, як зміниться становище суперників. Це особливо важливо під час огинання знаків. Адже перевага буде у внутрішньої яхти, а та, що зовні, повинна буде поступитися місцем у знаку.

Присторонитися (keep clear). Це дія, яка під час навігації робить яхта, щоб поступитися дорогою супернику, який має перевагу.

Фальстарт (false start). «Помилковий старт». Так називається ситуація, коли яхта перетинає стартову лінію раніше часу. Якщо занадто багато яхт зафіксовано фальстарт, то зазвичай дається повторний старт.

Основні правила вітрильних гонок (ППГ)

Звісно, ​​досконало знають ППГ одиниці яхтсменів. Але якщо ви захоплюєтеся вітрильним спортом, правила перегонів, хоч би найголовніші, точно будуть незайвими. Участь у змаганнях стане ще більш захоплюючою та зрозумілою.

  • – Знак поза дотиками

Під час перегонів ніхто з екіпажу не повинен залишати судно. Якщо один із учасників випав за борт, то його обов’язково потрібно підібрати з води, інакше результат не буде зараховано. Винятки – травми та захворювання, що вимагають термінової госпіталізації.

  • – Стартова лінія

Яхта не повинна перетинати лінію старту до початку перегонів. Це буває непросто, оскільки навігація останніми хвилинами перед стартом дуже активна, іноді хтось може буквально «виштовхнути» команду, що зазівалася, за лінію. У новій редакції правил вітрильних перегонів є важливою поправкою. Тепер старт яхти зараховується лише з її корпусу. Якщо, наприклад, чиясь рука чи нога під час закрену перетне стартову лінію, це не вважатиметься порушенням.

  • – Тільки сили природи

Для зменшення або збільшення швидкості допустимо використовувати лише силу вітру та води. Є низка обмежень. Забороняється розгойдувати яхту, перебігаючи з одного борту на інший, робити різкі рухи тулубом, щоб надати прискорення, «тремтіти» із зусиллям кермо.

  • – Фініш

Вважається, що яхта завершила гонку, коли будь-яка її частина торкнулася фінішної прямої з боку дистанції.

Сигнали гонки

Важлива частина правил парусних перегонів – прапори. В принципі, як і в навігації загалом. Під час регат, звичайно, для передачі повідомлень використовується радіозв’язок, але інформація дублюється як прапорів. Їх вивішують суддівською судні. Отже, краще все одно стежити і знати, що позначає кожен прапор. Особливо це важливо під час передстартової процедури. Після вивішування певних прапорів протягом останньої хвилини яхта повинна бути поза умовною. трикутника: стартова лінія – перший знак. В іншому випадку команда отримає штрафні бали або буде дискваліфікована.

Про старт гонки команди дізнаються і завдяки тривалому звуковому сигналу, такому хвилюючому для кожного яхтсмена.

У парусному спорті є і свій сленг. Часто можна почути розчароване: Морквину вивісили. «Морківка» – це витягнутий біло-жовтогарячий прапор, який повідомляє, що гонку поки що відклали.

Безпека з погляду ППГ

Основне правило вітрильних перегонів – безпека. Про це варто пам’ятати завжди, незважаючи на азарт. Якщо яхта та її екіпаж можуть становити загрозу для інших учасників, повинні бути вжиті заходи. Особлива увага приділяється рятувальних засобів. Вони є обов’язковими на кожній яхті.

Передбачається, що не тільки учасники перегонів, але також їх супроводжуючі зобов’язані по можливості прийти на допомогу, якщо інше судно перебуває у небезпеці. Відмова від участі у рятувальних операціях може призвести до покарання. У море людське життя коштує дорожче за будь-які перемоги і результати. Особливо це актуально під час океанських перегонів, в тому числі гонок яхтсменів-одинаків.

Зіткнення

На жаль, на регатах яхти нерідко стикаються одна з одною. Іноді це може призвести до серйозних пошкоджень, після яких не завжди вдасться продовжити гонку. У правилах вітрильних гонок це делікатно називається “контакт”.

Правило вітрильних гонок № 14 свідчить, що за можливості шкіперу слід уникати контакту з іншою яхтою. Водночас час, якщо у яхти повна перевага дороги, у тому числі під час обгинання знака, вона не повинна прагнути уникнути зіткнення з іншою яхтою.

Але серед яхтсменів діє і негласне правило: «Поступися дорогою дурню і рибалці». Досвідчені шкіпери, навіть якщо мають право дороги, але бачать, що на них впевнено летить інший човен, воліють поступитися, ніж ризикнути, щоб у результаті отримати пробоїну у борту.

Ще важливо враховувати, що навіть якщо яхта, маючи право дороги, змінює курс, робить поворот, вона обов’язково залишає місце для маневру яхти суперника, щоб вона могла уникати.

Вітрильні перегони – спорт джентльменів, так що іноді можна почути, як шкіпери особисто звертаються один до одного, щоб попросити місце та зробити той чи інший маневр.

Гонкова інструкція

Вітрильні регати неможливі без правильної організації. Цим займається оргкомітет, який також запрошує суддів. Вони відповідають за спортивну складову вітрильних змагань, створюють гоночний комітет, готують гоночну інструкцію. У цьому документі детально описується, як відбуватиметься старт та фініш, які можливі дистанції, як будуть оцінювати результати, а також додаткові вимоги до учасників. Дуже важливо заздалегідь вивчити інструкцію та поставити уточнюючі питання на брифінгу. Це допоможе уникнути незручних ситуацій у самий невідповідний момент, наприклад, коли ви вже йдете на знак, але не знаєте, як його правильно потрібно огинати і куди йти далі.

Протести

Особлива частина правил вітрильних перегонів – протест. Це право кожної команди повідомити про порушення суперником правил парусних перегонів. Протест подається лише письмово у спеціально встановленій формі особисто одним із представників команди, хто має повідомити своє ім’я та прізвище. Протест повинен містити інформацію про те, де і коли стався інцидент, яке саме правило було порушено, хто протестуючий та опротестований. Протест треба подавати одразу. Якщо терміни не вказані додатково в гоночній інструкції, то не пізніше ніж протягом двох годин після того, як фінішувала остання яхта.

Кодекси WS

Не все виходить стисло викласти в основних правилах вітрильних перегонів, тому федерація World Sailing розробила докладніші кодекси кожної сфери. Це особливо актуально для змагань з вітрильного спорту національного та міжнародного рівня, коли потрібно регулювати, наприклад, питання реклами спонсорів регати, чи правильно класифікувати спортсменів.

Є кілька кодексів WS:

  • – Кодекс про рекламу
  • – Кодекс про антидопінг
  • – Кодекс про ставки та антикорупцію
  • – Дисциплінарний кодекс
  • – Кодекс про право на участь
  • – Кодекс про категоризацію яхтсменів

За що можуть зняти з гонки?

Вітрильний спорт — це, звісно, ​​свобода, але вона обмежується правилами вітрильних гонок. Є низка порушень, за які судді мають право дискваліфікувати екіпаж та зняти яхту з перегонів:

  • – За нечесну боротьбу;
  • – Якщо використовувався допінг;
  • – За вживання алкоголю та наркотичних речовин;
  • – Якщо зафіксовані загрози здоров’ю для оточуючих;
  • – За наполегливі спроби втрутитися у роботу суддівської колегії;
  • – Якщо поведінка учасників порушує моральні принципи.

Особливості національних приписів

Окрім міжнародної федерації World Sailing, у різних країнах є свої національні організації. Наприклад, у Росії це Всеросійська Федерація Вітрильного Спорту (ВФПС). Приписи можуть дещо відрізнятися, тому дуже важливо, вирушаючи змагання з вітрильного спорту до іншої країни, уважно вивчити місцеву версію.

Звичайно, найефективніше вивчати правила вітрильних перегонів одразу на практиці. Так виходить наочніше. Так що запрошуємо долучитися до вітрильного спорту разом із командою SportFlot. Ви можете записатися на гоночний курс у Підмосков’я або взяти участь в одній із регат. У нас є пропозиції як для новачків, так і для досвідчених яхтсменів, які бажають відточити свою майстерність. Ви завжди можете звернутися до нас, щоб отримати додаткову інформацію інформацію.

 

Залишити відповідь

Примітка: Коментарі на веб-сайті відображають погляди їхніх авторів і не обов’язково погляди інтернет-порталу. Просимо утриматися від образ, нецензурної лайки та нецензурних висловлювань. Ми залишаємо за собою право видаляти будь-які коментарі без попередження чи пояснень.

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов’язкові поля підписані знаком *